Продовжуючи публікації про твори, що зберігаються у фондах Запорізького обласного художнього музею, ми представляємо пейзажі Євгена Васильовича Чуйкова (1924-2000) «На зупинці» (1975) та «У новому районі» (1985).
Євген Чуйков був одним із фундаторів Запорізької організації Спілки художників України. Єдиний у Запоріжжі Народний художник України. Вважається одним з провідних пейзажистів України останньої третини XX століття.
Народився Євген Васильович у селі Нижній Реут, нині Фатезький район, Курської області. У 1940-1942 роках навчався в Омському художньому училищі на живописному факультеті. По закінченні двох курсів, був призваний у лави діючої армії. На той час хлопцю було лише 18 років. За звитягу на фронтах ІІ Світової нагороджений орденами Слави 2 і 3 ступенів. По мобілізації пішов працювати на завод «Запоріжсталь» художником-оформлювачем.
Євген Васильович не міг залишити живопису і пішов навчатися до художньої студії у Палаці піонерів. Засновником студії був відмінник народної освіти УССР, художник Іван Федянін (1900-1979), вихованець Київського художнього інституту, що незмінно керував студією майже 30 років. Він виховав не одне покоління запорізьких художників, за що йому велика подяка і шана. У той же час Євген Чуйков знайомиться із Георгієм Колосовським (1913-1988), який на той момент був єдиним членом Спілки художників СРСР у Запоріжжі.
У 1948 році було засноване Запорізьке обласне товариство художників, куди 1952 року увійшов і Євген Чуйков. З 1956 року він бере участь у обласних, республіканських та всесоюзних виставках, у 1960-му стає членом Спілки художників СРСР. Є.Чуйков серед десяти запорізьких художників, які створили Запорізьке відділення Спілки художників СРСР. Протягом десяти років він очолював цю організацію. Також був членом правління Спілки художників УРСР. У 1977 році йому присвоєно звання Заслужений художник України, а в 1995 році – Народний художник України.
Особливе місце в творчості Євгена Чуйкова займає міський пейзаж. Ми вдячні художнику за те, що у буденному житті нашого, такого звичного, міста він зміг побачити сюжети для своїх творів. Картину «На зупинці», здається, було написано з вікна будинку навпроти. Яскравий літній день. Вітер ледь нахиляє дерева і розвіює білизну на балконах хрущовки-п’ятиповерхівки. На зупинці сидять бабусі у білих хустинках, зрозуміло із великими клунками. Молодь стоїть. Виділяється пара: дівчина у світлому і хлопець у військовій формі – пейзаж наближається до жанрової картини.
На іншому творі «У новому районі» яскрава радість осінніх барв напрочуд гармонійно поєднана із міським середовищем. Будинки, дорога, опале листя, дерева сплітаються у рухому гармонію і тільки на обрії нові світлі багатоповерхівки поступово починають домінувати над природою. В обох творах присутня своєрідна манера письма художника: пастозний і динамічний мазок, який надає тремтливості і жвавості зображенню, тонко передає стан природи і настрій людини.